Google Play Pass, disponibil în România: cât de bună este vestea pentru utilizatorii de Android

de: Alexandru Puiu
05 10. 2020

În cazul în care te încântă să te joci pe telefon, Google a luat o pagină din manualul Apple și a introdus serviciul online Google Play Pass, disponibil acum și în România.

Aproximativ 95% dintre jocurile și aplicațiile disponibile în Apple AppStore sau Google Play vin la pachet cu microtranzacții, abonamente, reclame agresive și tot felul de costuri mai mult sau mai puțin evidente. Aceste practici sunt încurajate de Apple și Google pentru ca dezvoltatorii care au una sau două aplicații în portofoliu să supraviețuiască pe termen lung. Din păcate, realitatea actuală a aplicațiilor de mobil, mai ales când vine vorba de jocuri, este foarte supărătoare pentru utilizatori.

Din acest motiv, la aproximativ un an după ce Apple a introdus Apple Arcade, Google a făcut ceva aproape identic, dar cu alt nume. Google Play Pass îți oferă acces la o colecție stufoasă de jocuri în spatele unui abonament lunar pe care îl achiți gigantului din Mountain View. Din acel moment, ai acces la titluri complete, fără niciun fel de microtranzacții, reclame sau alte particularități enervante. E ca un fel de Netflix pentru jocuri de mobil.

În prima fază, Google Play Pass a fost disponibil doar în SUA. În luna iulie s-a extins în alte câteva țări, iar acum îl găsești și în România. Țara noastră se regăsește în lista de mai jos de țări care au câștigat accesul la Play Pass în octombrie. Este vorba de 24 noi teritorii, toate din Europa.

  • Austria
  • Beliga
  • Bulgaria
  • Croația
  • Cipru
  • Cehia
  • Danemarca
  • Estonia
  • Finlanda
  • Grecia
  • Ungaria
  • Letonia
  • Liechtenstein
  • Lituania
  • Luxembourg
  • Malta
  • Olanda
  • Norvegia
  • Polonia
  • Portugalia
  • Romania
  • Slovacia
  • Slovenia
  • Suedia

Cu alte cuvinte, dacă trăiești într-una din țările de mai sus, de astăzi, te poți abona la Google Play Pass. Plata abonamentului se reflectă în acces nestingherit la aproximativ 350 de jocuri fără achiziții in-app, abonamente adiționale sau reclame.